assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Pierre, Pierre, Pierre...

Av Robin - 20 april 2010 09:06


Igår nämnde jag att den som värvade Pierre Bengtsson skulle hyllas, och i vevan glömde jag (som någon påpekade) bort vem den riktige hjälten egentligen är. Självklart är det Pierre.


Hur vanligt detta egentligen är vet jag inte, men det går inte att blunda för hur stort det är av denne försvarare. Att först inte få sitt kontrakt förlängt, att se Assyriska värva försvarsspelare på försvarsspelare (Björkeryd, Eklund, Segerström, Jansson), och att sedan svälja den stoltheten som finns och krita på ett nytt kontrakt är stort.


Naturligtvis finns det anledningar till att han inte värvats till någon annan klubb innan, där även skadeläget har spelat in. Hur som helst: Jag tror att många hade blivit alltför sura, sträckt upp ett långfinger åt Assyriska och nöjt sig med vilken annan klubb som helst. Pierre är en viktig del i Assyriska som spelare just nu, men kanske ännu viktigare som någon slags kulturbärare i laget, då han varit här i en evighet känns det som. Jag undrar om det inte är dags att ringa Zoran också snart?

 
 
Ingen bild

influensan

21 april 2010 00:03

På pricken Robbin. Borde bli hyllad som en san AFF:are. Han hade en fot i Gröndal men hjärtat i ? (en trisslott till den som kan svaret)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards