assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

"walking in memphis"

Av Robin - 30 april 2010 00:17


Kollade självklart Syrianska-Örgryte ikväll - och vad fan ska man säga? Alvaro Santos avgör matchen med två mål verkar det som, men kanske är det Frealdsson som ÖIS-fansen borde hylla? Första målet är en helt makalös miss av den förre AFF-keepern, och jag var nog inte den enda Assyriska-supportern som fick tragiska flashbacks från 2006; och då snackar vi om tiden efter Erlands skada.


Jag och en vän hade en livlig diskussion huruvida 2-1-målet också det var en målvaktstabbe. Vännen tyckte att det helt klart var Frealdssons fel, som inte täcker stolpen och tar ut den där bollen till hörna - själv tycker jag att det delvis var en tabbe, delvis ren otur (för Syrianska) att stolpträffen leder rakt ut till Santos. Summa sumarum: En dålig kväll för Frealdsson.


Är det någon mer än jag som är förvånad över att Peter Ijeh på bara två matcher gjort två mål? Själv såg jag honom som en avdankad centertank, som snarare skulle förstöra mer än han tillförde - men gubben har åtminstone målkänslan kvar. Med lite flyt hade den där nicklobben också gått in. Samtidigt ser man dock att han inte tillför så mycket i spelet, men behövs det när han är så farlig i boxen? Syrianska behöver bara få in bollarna, för Ijeh flyttar man nog inte på i första taget.


För övrigt verkar Örgryte trivas på Södertälje Fotbollsarena - sist de mötte Assyriska i Superettan här vann de ju med 1-0 inför (typ) fullsatta läktare, och nu spöar de Syrianska. Bådar inte gott inför hemmamötet med ÖIS för Assyriskas del.


Till sist: Som Manchester United-fan är det såklart underbart att se Liverpool bli utslagna ur UEFA-cupen (jag vägrar att kalla den något annat), men vad fan håller Benitez på med i sina byten? Sju minuter kvar av förlängningen och en anfallare sätts in, bra så, men varför byttes Benayoun ut? Förutom att han har ett underbart namn (Yossi Benayoun låter ju som en tecknad björn), så hade han gjort ett mål och spelat fram till ett - vem hade en bättre match i Liverpool? I och för sig var väl bytet bättre än när han bytte ut Torres vid likaläge i ligan och de jagade vinst, men detta var inte långt ifrån.


Att sedan Fulham går till final är fucking amazing, för att säga det på ren svenska.

 
 
Ingen bild

R_E_D

5 maj 2010 23:02

haha, yossi benayoun. As in Yogi Bear!!

Hey Boo Boo...? :-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards