assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Hej du, det var ju ett tag sen...

Av Robin - 13 november 2010 12:21

I Assyriska händer inte mycket just nu, även om Hedlund och Samuelsson har kritat på nya kontrakt. Och ja, det är jag nöjd över. Ingen av dom ses väl som ett självklart val i startelvan, men det kan ju förändras, och bättre bänkspelare? Njä, det går nog inte att ha. Att sitta på bänken är inte så kul, och att då ha två egna produkter där känns bättre, då de vet vad det innebär att sedan hoppa in i laget. Assyriska är lite speciellt.


Kontinuitet - detta ledord som ingen riktigt kan definiera, ja, det kan byggas från olika håll. Tränaren säger vissa, andra säger startelvan, en del hävdar att styrelsen är viktigast, och jag påstår att bänken åtminstone är en stor del. Om sanningen ska fram behövs väl allt det där, men bänkspelare med "hjärta" är svåra att hitta i andra klubbar, vilket är rätt så självklart. Vi behöver såna som knackar ständigt på dörren, inte såna som bankar stenhårt på dörren en gång och när ingen svarar bara går vidare. Såna som varit i klubben längre, de stannar längre, de knackar vidare tills tränaren svarar. Sedan ska man släppa in dom i värmen, och inte låta dom fortsätta knacka, men det anser väl alla att herr Norling trots allt gör?


Finns inget mer att säga, mer än ett: Fortsätt; framåt eller bakåt vet jag inte, men vi ska åtminstone dit där spåret inte ligger - jag är för trött på tåg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Skapa flashcards