assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

På östfronten intet nytt?

Av Robin - 22 april 2010 08:38


Öster - Ravellis gamla lag. Ikväll kommer de till Södertälje Fotbollsarena. Jag har kollat lite från deras tidigare matcher, och så här har de ställt upp i sina två första matcher i serien:


Björn Åkesson

Daniel Petersson - Mario Vasilj - Fredrik Bild - Elmin Nurkic

Alexander Henningsson - Charles Anderson - David Thor Vidarsson - Freddy Borg

Oliver Karekezi - Jabu Mahlangu


Dessa spelare ger en snittålder på 26,82 år, en snittlängd på 181,64 cm och en snittvikt på 78,8 kg. Jämför man detta med Assyriska lag i den senaste matchen, så var snittåldern i AFF högre (27,82 år), snittlängden var 182,27 cm och vikten 80,09 kg. Vi ser alltså ut att vara något större. Dock har Öster sex utespelare som är 185 cm eller längre, medan vi i Assyriska bara har två. Vad jag vill få sagt? Se upp på fasta situationer. Senast mot Syrianska fick Öster hela sju hörnor, och till slut satt kvitteringen på just en hörna.


Även avbytarbänken har faktiskt varit den samma i Öster, med bara en förändring, då Niklas Moberg fick ta plats där mot Syrianska istället för Matteo Blomqvist-Zampi som satt där i den första matchen. Och de andra sex avbytarna har varit:


Månz Karlsson, Enes Smajlovic, Patrik Bojent, Rasmus Rydén, Anton Henningsson, Stefan Karlsson


Frågan är om det ser likadant ut ikväll? Patrik Bojent har blivit inbytt istället för Elmin Nurkic i båda matcherna - och senast mot Syrianska redan i halvtid vid 0-0-läge. Kanske startar han ikväll?


Känns som att detta inlägg blev lite väl nördigt? Jo, tyvärr, men jag kan inte hjälpa det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards