assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Återigen om att ta ledningen...

Av Robin - 20 april 2010 18:00


Jag vet att jag redan har tjatat om detta, men det handlar faktiskt mest om att ta ledningen. Då verkar det gå bättre.


Det har hittills spelats 14 matcher i serien, och jag har kollat på de 11 som inte slutat mållöst. Sju av dessa elva matcher har slutat med att det lag som tagit ledningen också har vunnit. Det är enbart Hammarby som än så länge lyckats med konststycket att ta ledningen och sedan förlora. Tre matcher således oavgjorda.


Och för att återigen knyta an till det där med att förlora poäng i slutet av matcherna (som jag tidigare visade att Assyriska gjort ett antal gånger de senaste åren). Och ja, det verkar hända rätt ofta:


Läge med kvarten kvar  Mål  Poängtapp 
ÖIS-Väsby 0-1ÖIS i 90:e

3 blir 1

Ängelholm-Bajen 1-2 ÄFF i 77:e och 82:a 3 blir 0
Öster-SFC 0-1Öster i 89:e3 blir 1




Lägg till att Brage tappade sin poäng när Sundsvall avgjorde i 86:e minuten också, men då hade Brage själv kvitterat i 77:e så.


Naturligtvis kan man göra helt tvärtom också, och säga att det finns många lag som lyckas få med sig poäng i slutminuterna - men det är väl aldrig roligt att vara positiv? Nä, precis.


Ikväll blir det Hammarby-GIF Sundsvall på TV4Sport, bara föra att sedan kolla Inter-Barca. Alla vet vilken som är höjdpunkten, och sen kan alla snacka om den heta Superettan så mycket dom vill. Peace out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards