assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

"A Guide to recognizing your Saints"

Av Robin - 5 april 2010 09:00


Målvakt: Magnus Bahne.

Kommentar: Bahne kom från Halmstad och... Nej. Nej.


Backlinje: Fredrik Samuelsson - Mikael Eklund - Richard Jansson - David Björkeryd

Kommentar: Eklund och Björkeryd känns givna. Eklund för att han är en riktig klassförsvarare när han är hel, Björkeryd för att han är vår enda riktiga vänsterback (konkurrensen kan komma från Stefan Batan) plus att han är en vänsterfotad Lorentzson. Jansson får platsen på bekostnad av Gustaf Segerström, som inte är långt ifrån en plats i startelvan. Fredrik Samuelsson är en väldigt bra försvarare i mina ögon, även om högerbacken kanske inte är hans bästa position.


Mittfält: Eddie Moussa - Nahir Besara - Dennis Östlundh - Ceyhun Eris

Kommentar: Ceyhun Eris är given. Sedan kan man diskutera vem som skulle komplettera honom på innermittfältet, och mitt svar blev: Han får spela på kanten istället. På kanten vill jag släppa honom fri, låta honom forcera motståndarna på väg in mot banan. Detta av två anledningar:


1) En så pass offensiv innermittfältare kan vara svårt att ha i Superettan, där det känns bättre att ha spelare som är villiga att balansera upp anfallsspelet med lite försvar.

2) Detta ger plats åt Nahir Besara på innermittfältet.


Nackdelen är såklart att Stefan Batan hamnar helt utanför startelvan. Varför inte Besara på kanten då? Vet faktiskt inte. Tanken är i alla fall att lämna vänsterkanten fri åt Björkeryd, få in Ceyhun i banan och i princip ha tre mer centrala försvarare kvar i dessa lägen. Hur som helst: Enligt mig förutsätter detta att högermittfältaren slickar linjen, för att hålla någon som helst bredd i spelet. Jag tror att Eddie är bättre på detta jämfört med Laitinen.


Anfall: Mikael Thorstensson - Göran Marklund

Kommentar: Med Moussa på mittfältet är det inga problem att plocka ut två anfallsspelare. Göran Marklund kommer alltid att vara en startspelare i mina ögon när han är frisk, och Thorstensson känns vassare än Xhevdet Lumnica och Mattias Genc, som får förlita sig på inhopp.


Avslutande kommentar: Makdessi? Koutilainen? Laitinen? Segerström? Lumnica? Toompuu? Batan? Ja, det finns så många bra spelare att hälften egentligen vore nog. Samtidigt går det inte att klaga. Ge oss säsongen bara, jag tror tamefan att vi är redo för vad som helst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards