assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Glöm inte Brage (speciellt inte kexen)

Av Robin - 29 april 2010 16:58


Det har varit ett väldigt fokus på Hammarby, biljettpriser och parkeringsfester. En kort kommentar om var och en:


  • Matchen mot Hammarby (läs Linus Hallenius) kommer efter matchen mot Brage.
  • Biljettpriser är naturligtvis justerbara - vad förväntar man sig? Det handlar om utbud och efterfrågan, och när efterfrågan ökar så ökar priserna. Simple as that.
  • Jag har då aldrig funnit något nöje i att hänga på parkeringsplatser. Det enda roliga jag ser i det är att se när de söta lapplisorna ger ut böter, och sen vänta in ägaren till bilen. Herregud, följa matchen från parkeringen? De menar att de hör speakern då eller? Nåväl, låt oss inte förkasta stockholmarnas syn på underhållning, men låt oss heller aldrig ha en fest på en parkering. Lova!

När detta nu är utrett kan vi fokusera på Brage. Det jag menar med att inte glömma bort dom är att poängskörden varit snål, men bakom detta finns en del intressanta fakta. Till exempel gjorde Sundsvall 2-1 hemma mot Brage först i 86:e minuten, och i senaste matchen mot IFK Norrköping borta (0-0) hade de åtta skott mot mål (varav tre på mål), jämfört med IFK:s nio skott (varav tre på mål). Jämna siffror alltså. Brage vann även hörnstatistiken med hela 9-4.


Vänta nu, säger ni, för spelade de inte senaste matchen med en man mer i drygt en halvlek (eller en dryg halvlek, välj själva), och ändå vann de inte? Nej, men nykomling och borta mot IFK. Själva blev vi piskade med 5-1 där förra året, och då var vi trots allt ett topplag.


Vad jag vill se mot Brage? Full fart framåt och hög press för att vinna tillbaka boll på motståndarnas planhalva. Det känns trots allt som att försvarsspelet sitter (trots många spelare borta), och nu är det dags att unleasea hellet som ska få in fler bollar framåt.


Ceyhun i en central roll från start? Mjo, varför inte?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Skapa flashcards