assyriskapoesi

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Robin - 11 juni 2010 08:16


Är det någon mer än jag som alltid förundras över att det kommer påminnelser om att man inte fyllt i en anonym undersökning? Anonym - men de vet tydligen vilka som inte fyllt i den? Nåväl, det finns väl någon förklaring. Som att de i slutändan ändå inte ser vem som har skrivit vilka svar, men de ökar ju knappast förtroendet genom att skicka ut personliga påminnelser om anonyma undersökningar.


Assyriska-nytt idag? Jo, jag börjar så smått bli nervös inför det stundande derbyt. För någon vecka sedan var jag övertygad om en assyrisk vinst, men nu vet jag inte längre. Syrianskas Massi har haft en dålig säsong hittills, och det vore ju typiskt om han vaknade nu i derbyt. Och vad hittar Peter Ijeh på? Och hur sugen är Abgar Barsom på att spöa Assyriska? Ganska så extremt sugen tror jag. Lika sugen som en tonåring är på att slippa undan de där finnarna till skolavslutningen.


Snart bär det av ner till ett regnigt Linköping för att se dagens ungdomar ta studenten; känns som att åldern kommer smygande lite väl fort nu för tiden. Den närmsta månaden kommer man också behöva se grabbar i ens egen ålder (och yngre) springa runt i Sydafrika och ha hela världens ögon på sig; pistol någon?


Jag får väl helt enkelt nöja med mig att på ett filosofiskt sätt påstå att bara för att de har pengar, uppmärksamhet och stjärnstatus, så betyder inte det att de är mer lyckade än mig. Egentligen är det ju helt befängt att det är just det man ska ha - varför inte hylla den som aldrig lämnat sin hembygd under hela sin livstid?

Ovido - Quiz & Flashcards