assyriskapoesi

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Robin - 14 april 2010 18:58


Svenska Cupen får mig alltid att fundera - mest för att den aldrig verkar vara det viktiga. I alla fall inte för mig. Ikväll möter Assyriska Hammarby TFF i just cupen, och jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på.


Hade premiären blivit en enkel 3-0-seger hade jag ställt mig upp, slagit mig på bröstet och skrikit ut order om att skicka alla ungdomar som någonstans drömt om att spela fotboll i Assyriska till Kanalplan för att möta HTFF. Inte så att det därmed blir en solklar förlust, det kan lika bra bli vinst, men mest för att det inte spelar någon roll. Visst, vinna vill man alltid, men samtidigt handlar mycket om prioritering. Vinner ungdomarna är det kanon, förlorar det är det inte hela världen. Typ.


Krysset i premiären oroar dock en aning, och därför vill jag se en vinst ikväll för att verkligen kicka igång säsongen och hitta vinnarspåret så tidigt som möjligt. Att det sedan är Svenska Cupen spelar mindre roll, det handlar om att få in en positiv känsla i laget, truppen, föreningen, supportrarna. Drömscenariot? Att vi vinner ikväll och på grund av någon bortglömd gammal regel får vi en direktplats till finalen. Det vore underbart.

Ovido - Quiz & Flashcards