assyriskapoesi

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.


Ungdomarnas vara eller inte vara i startelvan kommer att diskuteras fram till seriestarten, och min ståndpunkt vet ni redan. Norling verkar till stor del hålla med, även om jag kanske (i min lite naiva drömvärld) är något mer pådrivande. In med dom i startelvan! Sparka dom ur boet och se om dom flyger!


Annars har jag så smått börjat inse att Haddad verkligen behövs i Assyriska. Jag har velat ha honom kvar extremt mycket redan förut, och den känslan bara växer sig starkare i en medan man minns hans, faktiskt smått magiska, höst. Jävlar, vilka bollmottagningar. Som en Zlatan i Superettan. Underbart.


Och frågan är hur vi kommer spela om Haddad försvinner? Vi kommer sakna den där targetspelaren som man bara kan skicka upp bollen på, och istället får vi lita på Marklunds Totti-inspirerade löpningar ner i banan för att söka upp bollen. På något sätt är det den sortens fotboll jag egentligen vill se Assyriska spela, men samtidigt försvinner det där andra alternativet när motståndarna stängt alla passningsvägar framåt. Långa bollar på Haddad, liksom. Vackert.


Det ultimata är ju ändå om Haddad och Marklund får leka tillsammans på topp. En Marklund som går ner och hjälper mittfältet, tryck upp kanterna, och sedan en Haddad som stångar motståndarna blodiga där inne i boxen. Magiskt.


Så för vad det är värt: Dra inte Haddad. Stick inte. Lämna oss inte i det kalla, onda Sverige som växer fram utan din långa ben där i Södertälje. Pyser du, så kommer vi inte att stå ut längre. Stannar du, så lovar jag att bli en bättre människa. Jag ska sluta äta kebab. Jag ska börja träna. Jag ska känna fullkomlig lycka av andras leenden. Jag ska inte påstå att Postkodmiljonären är skit; det är så vackert att ge när man hoppas på att själv tjäna pengar på det. Stanna; vi behöver dig.


Oj, så vackert det är.

Skapa flashcards