assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

En steg i taget?

Av Robin - 13 juni 2010 11:14


Ikväll smäller det i Södertälje, men jag har redan tankarna på nästa match - vad fan håller på att hända i Landskrona? Är de verkligen så pass bra att de ska ligga precis i toppen? Eller kommer de att tappa ju längre serien går? Ja, på torsdag vet jag i alla fall att en vinst för Assyriska mot dessa skåningar skulle vara alldeles underbart - mest för att Landskrona inte ska få allt för mycket luft under vingarna.


Nä, jag kan ändå inte komma ifrån derbyt. Alla pratar om hur viktigt det är - även om det bara står tre poäng på spel. Samtidigt är det i ett viktigt skede av säsongen, där det är jämnt och jag är inte säker på att jag vill släppa iväg Syrianska tre poäng före oss nu. Inte så att det blir helt avgörande för säsongen, men det kan bli väldigt stor press inför Landskrona-matchen på torsdag då. Orkar spelarna ladda om vid förlust?


Annars var resultaten igår väldigt bra, då inget lag (läs: Norrköping) drog ifrån poängmässigt. Örgryte kvitterade i 93:e och Jönköping vände sista fem, annars hade jag dansat segerdans på taken här i student-ghettot.


Vad vill jag se ikväll? Bestämdhet snarare än desperation - även om desperation även stundtals kan vara alldeles underbart. Innermittfältet måste ligga tätt intill sina motståndare, och Kunic måste strypas redan innan han fått ut sitt första stridsrop. Annars vill jag se mycket boll upp på våra anfallare, då jag tror att (oavsett vilka av anfallarna som spelar) har möjligheten att få Syrianskas backlinje osäker. Jag hade velat ha mycket boll ut på kanterna också (då Syrianskas ytterbackar riskerar att bli väl ensamma där), men sedan kom jag på att vi knappt har några yttrar. Eddie till höger och Haris till vänster? Även om alla redan konstaterat att Eddie är bäst som anfallare.


Tips? Ja, det brukar vara bäst att tippa emot Assyriska har jag märkt - då går det som bäst. Men hur fungerar det när tipsguden redan vet att jag tänker så? Ska jag tippa på Assyriska då för att luras? Jag vet inte. Mina psykologiska tips verkar ändå aldrig funka, så jag säger så här: En kvart innan matchstart kommer ett stort rymdskepp a la Independence Day, ufo:n intar arenan, matchen skjuts upp till 2020 och spelas på neutral mark på planeten Mars.


Ett riktigt tips? 0-0.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Skapa flashcards