assyriskapoesi

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Det finns så många måsten

Av Robin - 26 maj 2010 20:50


Jag måste träna på tyska-redovisningen till imorgon - jag måste plugga matte till ett nationellt prov på fredag. Men vad är dessa saker gentemot att slöa med Football Manager? Jag har precis köpt Kim Källström för alldeles för dyra pengar, jag saknar en riktig klassanfallare och försvaret är fyllt med talang, men lite av det som ger snabba resultat. Är det så här sportchefer runtom i fotbollssverige känner sig?


Jag ser att Thorsten är finurlig över Tv4-Sports alla roliga staplar, och jag bara håller med. Dock tycker jag (för att stärka deras speciella varumärke än mer) att även bör införa följande:


  - När Pontus Kåmark är expert på en Superettan-match bör han fortsätta att bara prata en gång per kvart. Vad är egentligen för fel? Betalt per ord och tv4 stänger av hans mick då och då så att de slipper betala? God korv på arenan? Dålig mage?

  - De bör utöka sitt "vi är alldeles strax tillbaka" till att använda den efter varje avslutad mening. "Passningen går fram till Marklund. Vi är alldeles strax tillbaka med upplösningen." "Marklund skjuter och det är mål! Vi är alldeles strax tillbaka med höjdpunkter och analyser av målet." Visst vore det något? Jag har fått lära mig här på universitetet att man bör bygga upp en image och hålla fast vid den - och tv4 kan ju bli den kanalen som helt enkelt snart konkurrerar ut övriga "vi är alldeles strax tillbaka"-kanaler. Sen får vi se om Wenström kommer tillbaka då.

  - Istället för dessa roliga små frågor av hon som brukar ställa dom (kommer inte ens ihåg vad hon heter... Brolin?), så kan de ju börja med något roligare. Varför inte låta tränarna spela en snabbomgång i kubb? Om det nu ska fortsätta att vara frågor bör dessa i alla fall bytas ut mot TP-frågor, så att man lär sig något av allt det ointressanta som bara snurrar omkring i kunskapens periferi.

  - Slutligen bör man anställa en värmländsk kommentator som alltid har en bisittare som pratar klockren finlandssvenska. Jag är fan trött på skånskan. Det är dags att någon säger ifrån, och jag antar att det blir jag: "TV4! DET ÄR FAN INTE ROLIGT ATT ALLTID HÖRA SKÅNSKA!"


Så. Det var nog allt.


Dessutom vill jag ha en stapel som visar hur många låtar man kan av Morrissey utantill. Vet dock inte om man får tio poäng om man kan alla eller om man inte kan någon. Antar att Tv4 själva får bestämma det - det är ju trots allt de som är experterna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robin - 15 december 2010 10:57

Kebaberna rullar in på löpande band numera, och det är Andreas Gatukök, från andra sidan vägen, som står för leveranserna. Den där jävla Andreas. Och så är det dags att återigen försvinna, gå under jorden, hoppas på det bästa, och sedan dyka upp...

Av Robin - 6 december 2010 23:04

Igår åt jag en kebab igen. På vägen hem med den i handen (ja, jag åt den hemma), så förbannade jag Andreas Haddad. Jag gick där i kylan och pratade om hur jag skulle sluppit det här, bara han hade skrivit på ett nytt kontrakt.   Så därför undrar ...

Av Robin - 2 december 2010 22:48

Dagarna går, natten består. Ja, vintern är här. Det är natt dygnet runt, mörkt och jävligt.   Det går inte en dag utan att mina tankar vandrar iväg till Eddie; vet fortfarande inte riktigt varför. Vi kände inte varandra. Vi har knappt pratat med ...

Av Robin - 30 november 2010 16:39

På något vis känns det alltid lugnande att läsa intervjuer med Rikard Norling. Han säger vad vi vill höra, men han gör det på ett sätt så att man verkligen tror på honom; att han verkligen tror på sina egna ord. Fantastiskt.   Ungdomarnas vara el...

Av Robin - 29 november 2010 23:11

I ett försök att belysa Assyriska-kunnandet hos allmänheten (nåja, åtminstone nån vän eller så), så har jag "intervjuat" en kompis. Han följer inte Assyriska (även om jag tjatat som fan om Marklund och Ceyhun detta året), och här kommer hans svar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards