assyriskapoesi

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Robin - 25 maj 2010 22:30


Jag förstår inte hur detta går ihop:


http://www.superettan.se/Blogg/Magnus/Ljungskile-och-Trollhattan-drar-in-fem-poang-vasrje-gang-de-gor-mal.aspx


Varje mål ger fem poäng - är det någon som kan förklara? Har jag missat någon lektion i logik (eller matematik?)? Nåväl, vill nån snäll hjälpa en Södertäljebo i diasporan?

Av Robin - 25 maj 2010 20:18


Sitter och följer Jönköping-Hammarby helt slaviskt (nåja), och två saker kan jag redan nu i halvtid konstatera:


  - Hammarbys försvar är förvånansvärt dåligt - hur mycket betyder Gerrbrand egentligen? Som Hammarbyare hade jag hoppats på mycket och att han snart är tillbaka.


  - Linus Hallenius gör mål mest hela tiden känns det som - men är inte dagens 1-1-mål offside? Kameravinklar finns det inte många av, men kollar man dom två som finns så ser det rätt klart ut att han är nedanför J-Södras backlinje långt innan bollen slås in från Helg. Eller har jag fel?


Troligen återkommer jag inte med en djupare analys. Det är helt enkelt inte så mycket Super över ettan idag, om man inte bortser från supande supportrar, men de finns nog på alla fotbollsarenor (arenor?).


Till sist: Andreas Dahl kunde nästan ha blivit utvisad redan nu. Tacklingen där han får gult kort känns ungefär som Thorstenssons tackling, sedan dobbarna i knähöjd på Walker (även om det var i någon slags kampsituation och lite olyckligt). Konspirationsteoretikern i mig kommer få fullt upp de närmsta dagarna, jag bara känner det på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards