assyriskapoesi

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Robin - 15 maj 2010 10:19


Väsby hemma idag, och visst bör det bli tre poäng? Ja, det bör ju det. Väsby ligger sist i tabellen med endast två inspelade poäng, alltså utan vinster, men ändå är det något som gnager i en så här en sex timmar före matchstart. Varför är det så?


En anledning är rätt svårstavad, men jag är tämligen säker på att när bokstäverna hamnar rätt så blir det till Admir Catovic. Jag har aldrig vetat varför (och jag gör det inte nu heller), men denne spelare har alltid varit en favorit. Varje gång han beträder en fotbollsplan och jag tittar på, så kärar jag mig ännu längre ner i honom; låt vara sen att killen aldrig riktigt slagit igenom som en del trodde för några år sedan.


Den andra anledningen är att Väsby trots allt har spelat helt okej, och egentligen bara väntar på att få till det i offensiven och sätta dit bollarna - men glömmas bör ej att de släppt in mest mål i serien tillsammans med Öster. Så även om Väsby smäller dit två bollar i första halvlek, är det inte helt omöjligt att deras försvar brakar ihop och släpper in tre i andra - eller hur man nu ska sammanfatta det.


Alla väntar på en offensiv urladdning från Assyriska och om den kommer idag har jag ingen aning om. Själv är jag så tråkig att jag säger: Att hålla nollan är minst lika viktigt, även om Assyriska så klart måste pressa på ordentligt för att få in mål framåt också. Det kommer tillbaka om och om igen, för med skadorna som finns handlar det om att få med sig poängen helt enkelt ; mer än så behövs inte.


Det känns på något vis skönt att vi lyckats få med oss en hel del poäng trots manfallet, men ändå är det oroande: Man kan gräva sig ner till botten och ingenting blir egentligen sämre ; men till slut är du i botten och att gräva mer leder bara till att du urholkar hela skiten.


Tipset för eftermiddagen? 2-0. Besara i 68:e, Östlundh på straff (ja, se på fan, vi kommer att få en straff idag!) i 82:a. De som satsar pengar på detta kan skicka 25% av vinsten till mig.

Ovido - Quiz & Flashcards