assyriskapoesi

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Robin - 28 april 2010 22:46


  • Varför spelas inte stopptiden som effektiv tid för? De allra flesta är nog trötta på allt maskande under tilläggstiden, som ibland bara rinner iväg för att det tar en minut att komma ut till hörnflaggan.
  • Varför är den enda friheten det någonsin pratas om den som handlar om valfrihet i fråga om varor? Är människan verkligen fri när han/hon får köpa vad som helst för sina pengar? Varför kan inte frihet vara att inte behöva jobba? Att inte behöva slita för något så skumt som pengar? Som när det kommer till det, tydligen inte spelar någon roll. Det är vad alla säger: "Det handlar inte om pengarna - jag älskar det jag gör" Mina svar? Bullshit och vana.
  • Varför bryr man sig om att biljettpriserna höjs? Det görs ju med jämna mellanrum, och sist jag kollade så var det frivilligt att spendera pengar på att se 22 killar sparka på en fotboll. "Men det är ju precis vad de visar med sin bojkott!" skriker någon med sina hesa basröst bakom en alldeles för stor plattskärm. Nej, säger jag. I såna fall skulle jag alltså bojkotta alla matcher som jag inte går på? Jävlar vad Damallsvenskan, vanliga Allsvenskan (ja, jag kallar den vanliga Allsvenskan, även om Herrallsvenskan kanske är mer politiskt korrekt - jag vet dock inte vad politik är, och det tror jag inte någon annan vet heller), Premier League, Serie A, La Liga, Ligue 1, Bundesliga, ja, jävlar vad jag bojkottar - men jag är då aldrig med i tidningen!
  • Vart tar ljuset vägen när man släcker lampan?
  • Vet Göran Marklund om att hans bild bryder min blogg? Om ja: Vet han då om hur mycket svammel jag mest svamlar om här. Jag undrar var kopplingen mellan bilden och bloggen egentligen finns - är det någon som vet om herr Marklund vet något om poesi? Jag vet att jag inte har en aning om såna saker i alla fall, mer än att jag gillar den där skräppoesin som de fina tyckarna bara kastar åt helvete.
  • Finns det någon mening med att Superettan låter som en bättre liga än Allsvenskan. Superettan låter coolt, häftigt, precis som att alla stora spelare trixar med trasan där ; Allsvenskan låter som att en 55-årig Svenne och hans gamla kanotpolare lirar boll (nåja) i en gammal gympahall i Brunnsäng.
  • Finns det någon koppling mellan fotboll och Ricardos handelsteori? Nåväl, en produktionsfaktor må vara i minsta laget - men delen om komparativa fördelar då? Jo, det är väl därför Thorstensson spelar i försvaret och det kanske är därför jag inte spelar där överhuvudtaget.
  • Är det någon mer än jag som tänker på hur tråkigt Oscar Berglund måste ha det på Helsingborgs avbytarbänk? Det är nu man borde skrika på att vi borde hämta tillbaka honom, eftersom han ändå inte får spela. Men inom mig ringer en liten klocka, en finsk sådan; tillverkad av finsk depprock?
  • Om Bahne har bara en tiondel av min mormors finska sisu - så har krafter som räcker långt i Superettan, eller ja, kanske ännu längre.

Av Robin - 28 april 2010 21:15


 ... att en utvisning betyder så extreeeemt mycket mer än i t.ex ishockey. Och herregud, Thiago Mottas hand i ansiktet på Barca-spelaren? Nej, nej, nej. Helt sjukt anser jag. Nu lär det ju bli än mer handbollslikt i denna match...


Det märkliga? Ja, det är nog ändå att det INTE var Dani Alves som föll som en fura.

Ovido - Quiz & Flashcards