assyriskapoesi

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Robin - 27 april 2010 17:17


Tragiskt har jag sett konkurrensen komma och till synes stanna kvar. Pressen, flåsen bakifrån, sparkarna på hälarna blir hårdare, den blonda kalufsen växer till en skräcklinjagande kopia av Kalles Kaviar-killen - och i desperationens gränder, på den okändes bakgårdar, får vad som helst göras. Hur som helst. Vinsten betyder allt. Anfallaren som skickligt lyckats förklä sig till back (säkert för att få ett bättre bloggperspektiv) har satt ribban på en alldeles för hög nivå; in i omklädningsrummet? Hur fan ska jag komma dit?


Två alternativ utkristalliserade sig ganska så snart, antingen skulle jag (1) klä ut mig till arabisk shejk i ett försök att lura i Rikard Norling att han ska få ett drömjobb med en miljon i veckolön på den arabiska halvön, och därigenom lämna omklädningsrummet fritt för mina undersökningar, eller så skulle jag (2) lägga mig i hårdträning för att, innan nästa transferfönster stänger (i all hast glömde jag att fria transfers har lite andra regler), ta en plats som målvakt i Assyriska - ja precis: ett ännu bättre bloggperspektiv.


Planerna skrotades av två anledningar: Jag skulle aldrig slå ut Bahne och jag passar inte särskilt bra i skägg. Så jag gör som alla andra journalister då och då gör (mest engelska har jag hört, även om de ibland klär ut sig till shejker också) - jag ljuger. Så här kommer mina påhittade storys från Assyriskas innandömen (försök att slå dom Thorsten!):


 - Enligt väl initierade källor är en 32-årig mittfältare på väg bort från Assyriska efter att ha fått panerad fisk kastad på sig av Rikard Norling. Mittfältaren sågs lämna omklädningsrummet med ett sår över ena ögonbrynet och ryktena placerar honom i Real Madrid i sommar. Robil Haidari ryktas ersätta, men kräver enligt samma källa att Fehmi Tasci ska kontrakteras för vänstermittfältspositionen. Norling ställer sig frågande till kraven och uppges lita till att resten av truppen håller om mittfältaren hamnar i Real Madrid.

 - Andi Toompuu glädjs åt det ovan nämnda, då han nu fått ett perfekt uppslag för ett examensarbete. Dessutom tror tydligen Andi nu att Palme-mordet kan lösas och han uppges till en lokaltidning säga: "Att ingen tidigare tänkt på att panerad fisk kan ligga bakom Palme-mordet är väldigt märkligt - alla vet ju att panerad fisk kan få en att göra vad som helst."

 - Pierre Bengtsson är egentligen anfallare.

Ovido - Quiz & Flashcards