assyriskapoesi

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Robin - 20 april 2010 18:00


Jag vet att jag redan har tjatat om detta, men det handlar faktiskt mest om att ta ledningen. Då verkar det gå bättre.


Det har hittills spelats 14 matcher i serien, och jag har kollat på de 11 som inte slutat mållöst. Sju av dessa elva matcher har slutat med att det lag som tagit ledningen också har vunnit. Det är enbart Hammarby som än så länge lyckats med konststycket att ta ledningen och sedan förlora. Tre matcher således oavgjorda.


Och för att återigen knyta an till det där med att förlora poäng i slutet av matcherna (som jag tidigare visade att Assyriska gjort ett antal gånger de senaste åren). Och ja, det verkar hända rätt ofta:


Läge med kvarten kvar  Mål  Poängtapp 
ÖIS-Väsby 0-1ÖIS i 90:e

3 blir 1

Ängelholm-Bajen 1-2 ÄFF i 77:e och 82:a 3 blir 0
Öster-SFC 0-1Öster i 89:e3 blir 1




Lägg till att Brage tappade sin poäng när Sundsvall avgjorde i 86:e minuten också, men då hade Brage själv kvitterat i 77:e så.


Naturligtvis kan man göra helt tvärtom också, och säga att det finns många lag som lyckas få med sig poäng i slutminuterna - men det är väl aldrig roligt att vara positiv? Nä, precis.


Ikväll blir det Hammarby-GIF Sundsvall på TV4Sport, bara föra att sedan kolla Inter-Barca. Alla vet vilken som är höjdpunkten, och sen kan alla snacka om den heta Superettan så mycket dom vill. Peace out.

Av Robin - 20 april 2010 09:06


Igår nämnde jag att den som värvade Pierre Bengtsson skulle hyllas, och i vevan glömde jag (som någon påpekade) bort vem den riktige hjälten egentligen är. Självklart är det Pierre.


Hur vanligt detta egentligen är vet jag inte, men det går inte att blunda för hur stort det är av denne försvarare. Att först inte få sitt kontrakt förlängt, att se Assyriska värva försvarsspelare på försvarsspelare (Björkeryd, Eklund, Segerström, Jansson), och att sedan svälja den stoltheten som finns och krita på ett nytt kontrakt är stort.


Naturligtvis finns det anledningar till att han inte värvats till någon annan klubb innan, där även skadeläget har spelat in. Hur som helst: Jag tror att många hade blivit alltför sura, sträckt upp ett långfinger åt Assyriska och nöjt sig med vilken annan klubb som helst. Pierre är en viktig del i Assyriska som spelare just nu, men kanske ännu viktigare som någon slags kulturbärare i laget, då han varit här i en evighet känns det som. Jag undrar om det inte är dags att ringa Zoran också snart?

Ovido - Quiz & Flashcards