assyriskapoesi

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Robin - 12 april 2010 09:39


Assyriska fick bara 0-0 i premiären borta mot Trollhättan, och visst är det en missräkning. Man kan tjata om dåliga gräsplaner, premiärnerver eller ett frustande, nederlagstippat lag som gör allt för att slå en av de stora favoriterna - men i slutändan bör man nog ändå vinna. Varje match Assyriska inte vinner är en missräkning; absolut inget fiasko, men ändå inte helt bra.


Det som nu oroar är fortsatt backlinjen, för hur ska Norling nu komponera ihop en till hemmapremiären mot IFK Norrköping? Eklund utgick med en befarad knäskada och nu är i stort sett alla från början tilltänkta mittbackar satta ur spel. Sett till statistiken och känslan vinner Assyriska nästan alltid en hemmapremiär mot Norrköping i Superettan, men tvivlar på att vi får segern utan att spela. Gissningsvis får Bengtsson och Thorstensson spela i mittförsvaret med Merkes på högerbacken - men jag skulle inte bli förvånad om till exempel Toompuu får chansen där istället. Även om jag själv skulle valt Merkes.


Var det för övrigt någon annan som händelsevis såg Real-Barca i lördags? Jo, jag antog det. Själv funderar jag på att reklamera hela spektaklet och kräva mina två timmar tillbaka. Barcelona låg på försvar (!) och när sedan domaren började blåsa för allt var det nästintill outhärdligt. Känns som ett smärre mirakel för Barcelona att Dani Alves inte blev utvisad efter fällningen av Cristiano Ronaldo (då Alves redan hade ett gult), och ännu märkligare att Ramos fick spela hela matchen (stängningen av Puyol, glidtacklingen på Messi vid kortlinjen, även han med ett gult redan). Annars blåste han för allt.


Messi? Nja, jag vet inte om han var så fruktansvärt bra i den här matchen. Vet inte ens om det faktiskt var han som avgjorde den (även om alla verkar tycka så). För mig var det Xavi: Två klockrena bollar på djupet. Det säger allt. Jag hoppas att även Ceyhun kollade...

Skapa flashcards