assyriskapoesi

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Robin - 9 april 2010 10:28



Två dagar kvar.


Egentligen bör det ju bara sluta på ett sätt, med tanke på att 30% tippar att Assyriska tar klivet upp, medan ännu fler tippar att Trollhättan ramlar ur. Men så var det ju det där med premiärnerver, ett till stora delar nytt lag och en dålig gräsplan. Premiärnerverna tror jag att det inte är några större problem med, jag tror nästan att de kan vara större hos Trollhättan, även om de slår ur underläge. Det nya laget har jag redan kommenterat tidigare, och ingen vet väl riktigt exakt hur det kommer att se ut. Att spela på gräs har varit en svaghet hos Assyriska de senaste åren (känns det åtminstone som) och att den då är dålig kanske inte är så bedrövligt ändå? Skämt åsido. Den dåliga planen tror jag är det största hotet i premiären.


Vid såna här tillfällen är det kutym att predika för långbollar. Det sägs att fint spel aldrig funkar på en dålig plan. Men Assyriska och långbollar? När började det funka då? Sen när kunde Assyriska grotta sig igenom vissa matcher med brutna revben (förutom Manovic då) och bara slå långa bollar och hoppas på det bästa? Nej, ett misslyckande lycker då än närmre till hands. Vi är inget sådant lag. Har aldrig varit.


Domare? Självklart min favorit Antti Kanerva, som i och för sig inte var så dålig, om ni minns.

Ovido - Quiz & Flashcards