assyriskapoesi

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Robin - 27 mars 2010 16:00


Och så var det officiellt. Mina funderingar igår kring denna värvning visade sig vara rätt så felaktiga. Tydligen är han inte särskilt dyr, i varken övergångspengar (helt gratis) eller lönekuvert. Hatten av för det.


Var har vi hamnat nu då? Jo, i frågornas land. Är han verkligen vad som behövs? Hur ser övriga i truppen på den ökade konkurrensen? Vad händer med Nahir Besara? Han som skulle blomma ut. Han som skulle förvandlas till Kennedy. Han som skulle göra mål på distansskott. Han som skulle slå genomskärare. Han som skulle bli Assyriskas nästa storstjärna.


Jag hoppas att Norling kan få in de unga i spelet i alla fall. Sett till meriterna är denne Ceyhun given - men vem tar platsen bredvid? I dagens träningsmatch fick Toompuu hoppa in som högerback (ersatte Rhawi) - och jag har alltid trott att han skulle passa där. Detta kan visa sig rätt eller fel.


Problemet återstår dock: Ungdomarna kan tyvärr offras i denna nya verklighet. Vad händer om Besara slår sig in på allvar? Att han gör så att han omöjligt kan petas. Att skicka Östlundh, hans ledaregenskaper och hans stora lön ut från startelvan kan Norling säkert tänkas göra - men samtidigt undrar man om de där pengarna inte skulle sitta bättre på banken än bänken.


Jag hoppas innerligt att jag har fel, att säsongen kommer spelas i harmonier så underbara att jag tror att jag drömmer - men jag har en gnagande känsla av att det kan innebära trubbel med en trupp så stark och bred som dagens. Norling kanske ska boka in en studieresa till Old Trafford och höra hur den gamle skotten gör?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards