assyriskapoesi

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Robin - 21 mars 2010 12:01



Så verkar de där käftsmällarna komma gång på gång - skadorna. Xhevdet X-man Lumnica, Richard Jansson, Gustav Segerström, Magnus Bahne, Micke Thorstensson, Göran Marklund, och detta är bara så kallade startspelare. Lägg därtill att ytterligare en målvakt, samt flertalet som skulle hoppa in när dessa startspelare blev skadade, också står på skadelistan. Plötsligt verkar allihopa vara borta samtidigt, och om detta håller sig till premiären kan vi få en riktigt tuff inledning på årets serie. Samtidigt: Även om de flesta skulle vara spelklara, så försvinner stora möjligheter att spela ihop laget ordentligt. Frågan är om det är det nya träningsschemat som spökar? Nu har jag absolut ingen aning om hur stora förändringarna i träningstyp och träningsmängd från tidigare år egentligen är (om det ens finns förändringar), men frågan tåls att tas upp.


Vem jag är mest orolig för? Självklart Magnus Bahne. Även om vi har två talangfulla målvakter bakom honom, så är ingen ens i närheten av gamla Halmstad-keepern. Vi såg hur allt raserade när Erland Hellström skulle rädda en boll från att gå till hörna hemma mot Qviding och sen var borta resten av säsongen, eller hur? Jag vet i alla fall att jag minns matchen mot Landskrona när Frealdsson skulle matcha alla förväntningar - det visade sig vara nästintill omöjligt. Och Frealdsson är ingen dålig målvakt, men istället för att långsamt matchas in i ett lag kastades han in i hetluften direkt. Det är i såna lägen vissa flyger, andra faller. Frealdsson har ju sen dess visat att han håller Superettan-klass.


Vad jag tror om resten av försäsongen nu? Jo, försvaret blir viktigast att få ihop. Utan ett stabilt försvar vinner man inga serier, även om man har en bra offensiv. Anfallsmässigt är jag fortfarande övertygad om att Mattias Genc kommer explodera i år. Visserligen har jag sagt så sen jag såg honom första gången på träningar, men denna säsong är det nog äntligen dags. Kanske är det bara önsketänkande, kanske är jag ett geni, nått säger mig i alla fall att Genc och en snabb Eddie på topp kan sluta med succé.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards