assyriskapoesi

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Robin - 12 mars 2010 12:35


Igår var en märklig dag. Den började med att jag var helt väck i skallen, vet inte varför. I yran i mitt huvud lyckades jag ta på mig en snygg högersko, en snyggare vänstersko - hur gick det här till?


Men till skolan kom jag, och jag gick igen. Ännu ett alibibesök, för att de aldrig ska få reda på att det var jag som dödade Barack Obama i ett hemsk attentat klockan 12.03 Jisses vad jag fick springa för att hinna dit. Smart som jag är, hade jag dagen innan smugit mig in i klassrummet där vi skulle vara, för att vrida klockan ett par minuter framåt - på så sätt tjänade jag en minut och fyrtio sekunder. Det hade aldrig gått annars.


Nåväl. Jag firade med en runda på stan med en kär vän (det är dock inte mig han är kär i. Det är hans flickvän. Hur som helst är han kär --> Kär vän). Inhandlade ett ekonomiuppslagsverk, en bok av Dan Andersson, en samling dikter av Nils Ferlin samt en liten pocket om antikens ekonomisystem. Ytterst intressant. På vägen till bussen hann vi även med att bli utfrågade om en massa smör; tydligen nån marknadsundersökning från Bregott. Hur som helst: Jag och min kära vän (det är dock inte mig han är kär i. Det är hans flickvän. Hur som helst är han kär --> Kär vän) kom hem med varsitt smörpaket och ett löfte om tio trisslotter inom en vecka. Inte för att chansen att vinna är särskilt stor, men likväl finns den där.


Öl avslutade såklart hela dagen, och inte förrän kvart över ett somnade jag ifrån min kära tv (det är dock inte mig han är kär i. Det är hans flickvän. Hur som helst är han kär --> Kär tv).


Jaså, gatuköket med god kebab är öppet? Hm, jag tror jag tar det som ett tecken.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards